Publicat per

Repte 2-Fase 2: KIT de Camp

L’etnografia és el conjunt d’activitats que sol designar-se com a “treball de camp.”

Una part de la definició amb la que em quedo, és la que cita Rosana Guber en el seu llibre, La Etnografía: Método, campo y refelxividad: “Una etnografia presenta la interpretació problematitzada de l’autor sobre algun aspecte de la “realitat de l’acció humana.”

És un clar exemple com aquesta Comunitat, ha sapigut identificar que es construeix el coneixement a partir d’una suposada i premeditada ignorància. La persona com més sigui conscient sigui (o com més posi en qüestió les seves certeses), més disposada estarà a aprehendre la realitat en termes que no siguin els propis.

L’etnografia consta de diverses tècniques que fan conduïr a l’objectiu final, com per exemple, l’observació com a tècnica principal, Kits de camp, participació de tota mena, entrevistes, documentació de les interaccions, trets i punts rellevants a considerar, etc. És la recopilació de dades i observacions durant el treball de camp

Tenint en compte això, caldría primer desglossar les bases ètiques:

KIT DE CAMP

·EINES TANGIBLES:

ID: Qui ets? Què t’agradaría que la gent sapigués sobre tu i els teus “cinc cèntims” de pensaments i idees sobre aquest moviment i consciència de l’adopció i segones oportunitats? amb aquest ID, serà més fàcil conèixer-se entre persones. L’èsser humà, independentment de la comunitat, és de per si, curiós, fent-li captar l’atenció en tot moment. Això és efectiu a l’hora d’observar i comprendre les relacions que succeeixen dins la comunitat.

ENQUESTES: Les enquestes estaràn creades per conèixer i verificar vertaderes intencións/pensaments/maneres de ser i actuar, vers al tema que ens pertoca. Estàn creades i adaptades al tipus de target al que Adopta un pelut es dirigeix, ja que no totes les persones estàn ficades al “mateix sac.”

Què tan proper/a et sents amb aquest moviment de segones oportunitats?

Què tan informat o empàtic creus que ets amb el tema?

BLOC DE NOTES: Perquè mai se sap quan vindrà bé pendre notes ràpides, sense necessitat d’agafar el mòvil… Perquè cadascú té el seu mètode per fer-ho, “old school paper boli”, “new school pantalla”, tothom s’ha de sentir còmode!

MÒBIL, APP: La comunitat està vinculada i connectada a trevés d’una App, molt favorable a l’hora de dur a terme una investigació de camp. Compartir enllaços, noticies, apartat de blog i coneixement dels usuaris i animals en adopció o apadrinament, investigar i llegir sobre aquests processos, etc. Això, permetrà també una recopilació de tota mena d’informació.

·EINES INTANGIBLES:

ACCIÓ, BONES PRÀCTIQUES: Afavoreix l’esperit participaiu i actiu, fent immersió en la vida diària i quotidiana d’aquesta comunitat que permetrà entendre les interaccions, normes socials i pràctiques culturals des de dins.

COMUNICACIÓ ASSERTIVA: Gràcies a que es decideix involucrar-se dins la comunitat, la comunicació assertiva afavorirà la comunicació, creació de vincles amb membres de la comunitat.

FLEXIBILITAT I ADAPTACIÓ: Donades les característiques del KIT, no serà difícil establir i arribar a un acord en quant els punts de trobada o meeting amb la comunitat a l’hora de fer posada comú i compartir experiències.

REFLEXIONS: Durant el procés d’investigació, seràn clau les reflexions extretes entre membres de la comunitat, ells per conèixer-se entre ells mateixos, i per un altre banda, noslatres com a emissor, coneixent al receptor.

BIBLIOGRAFÍA 2:

-Website: http://adoptaunpelut.cat/

Imatges de banners extretes de http://adoptaunpelut.cat/

-Cita extreta del llibre per completar definició d’etnografía, La Etnografía: Método, campo y refelxividad, Rosana Guber (2001)

-Elements i il·lustracions gràfiques d’autoria i creació pròpia i original, amb els programes Illustrator & Photoshop

Debat0el Repte 2-Fase 2: KIT de Camp